Thursday, June 9, 2011

يك نوجوان 17 ساله مشهدي به علت اصابت صاعقه جان باخت.

رييس اورژانس 115 مشهد گفت : يك نوجوان 17 ساله مشهدي جمعه شب به علت اصابت صاعقه جان باخت.
دكتر محمدرضا مهري روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : اين نوجوان به همراه تعدادي از دوستانش، مشغول بازي فوتبال بود كه دچار صاعقه زدگي شد.وي گفت : اگر چه پس از اعلام اين حادثه بلافاصله آمبولانس اورژانس 115 در محل حادثه حاضر شد ، اما نوجوان مشهدي بر اثر صاعقه زدگي در دم جان باخته بود.

او با اشاره به وجود آثار ورود و خروج صاعقه بر روي جسد نوجوان ، افزود : صاعقه از پشت سر اين نوجوان وارد و از پشت پاي او خارج شده بود ، به طوري كه آثار سوختگي در موهاي پشت سر جان باخته و پاي او مشهود بود.
رييس پليس اورژانس 115 مشهد گفت : صاعقه‌ يك‌ جريان‌ الكتريكي‌ ناگهاني‌ طبيعي‌ است‌ كه‌ از جو تخليه‌ مي‌شود و در مسير خود، مقادير زيادي‌ از حرارت‌ و نور را منتقل‌ مي‌كند.

وي با بيان اينكه صاعقه 125 ميليون ولت برق دارد، افزود: اين مقدار برق براي روشن كردن يك لامپ 100 وات به مدت بيش از سه ماه يا براي مصدوميت جدي يا كشتن يك نفر كافي است.

او به راهكارهاي پيشگيري از اصابت صاعقه اشاره كرد و گفت: نبايد در هواي ابري - باراني كه صداي صاعقه نيز به گوش مي رسد از منزل بيرون رفت و يا در مكان هاي روباز قرار گرفت.

دكتر مهري گفت : افراد براي در امان ماندن از صاعقه زدگي بايد به دنبال سرپناه باشند و چنانچه هنگام صاعقه در آب هستند بايد فوري از آن خارج شوند.اگر افراد هنگام رعد و برق ، بار الكتريكي را حس كردند به طوري كه موهاي سرشان سيخ سيخ شد يا در پوست خود احساس مور مور كردند، ممكن است دچار صاعقه زدگي شوند و بهترين راه اين است كه فوري روي زمين دراز بكشند.

www.NiceNews.IR

No comments: