Sunday, July 20, 2008

سيستم اتوماتيك اطفاء حريق پودر ( پايرستورم )

شركت مهندسي باردريج كار
پايرستوم نسلي جديد از سيستم اطفاي حريق اتوماتيك پودر خشك است كه بصورت سريع و لحظه اي عمل مي كند. دستگاه پايرستورم شامل سيلندرهايي است كه تحت فشار نيستند ، سبك و قابل حمل بوده و به آساني نصب مي شوند. سيلندر پايرستورم حاوي پودر ABC FUREX است كه غيرقابل نفوذ آب و گرد و غبار بوده و در اندازه هاي گوناگون موجود مي باشد. پايرستورم امكان اطفاي حريق اتوماتيك سطوح مختلف در فضاي باز و احجام گوناگون در فضاي بسته را دارد. سيستم پايرستورم نياز به لوله كشي و تعمير و نگهداري نداشته و عمر مفيد بيش از 10 سال دارد.
تحريك و تخليه سيلندر پايرستورم بصورت الكتريكي از طريق دستگاه مركزي و يا توسط حسگر دما انجام مي گيرد. فشار توليد شده درون سيلندر باعث باز شدن محفظه مخصوص و تخليه پودر به ميزان 35 متر در ثانيه مي شود. اين عمل در كمتر از نيم ثانيه بوقوع مي پيوندد. پودر خشك تخليه شده به طريق شيميايي با از بين بردن زنجيره آتش و به طرق فيزيكي توسط خنك كردن محيط و توليد ابري از پودر و تشكيل پوشش تشكي از پودر باعث اطفاي سريع و آني حريق مي شود. پايرستورم تحت آزمايش هاي گوناگون در جهان قرار گرفته و كاربرد مؤثر را در سخت ترين شرايط به اثبات رسانده است. سيلندر پايرستورم در صورت ضربه ، سوراخ شدن و يا تكان شديد تخليه كاذب نمي شود. سيستم پايرستورم در محيط باز و يا بسته كاربرد دارد. تخليه پودر و پخش آن در محيط بصورت يكسان در تمام نقاط انجام مي گيرد.
مزاياي اين نوع سيستم اطفاي حريق ، هزينه مناسب و سرعت عمل و اطفاي آني حريق است. پايرستورم حاوي مواد سمي نيست و اثر منفي بر روي لايه ازون ندارد . سيلندرهاي پايرستورم علاوه بر اينكه تحت فشار نيستند ، نياز به لوله كشي ندارند. پايرستورم نيازي به تعمير و نگهداري خاصي ندارد كه اين مسأله خود صرفه جويي در هزينه را بدنبال دارد.
استفاده از سيستم اطفاي حريق اتوماتيك پايرستورم جهت مكان هاي تجاري ، صنعتي و نظامي در كشورهاي پيشرفته صنعتي بسيار متداول است. كاربردهاي پايرستورم در صنايع گوناگون و جهت اطفاي حريق در فضاي كوچك با حداقل حجم اطفاي حريق 2/1 متر مربع تا مجتمع هاي بزرگ مسكوني و صنعتي ، موتور خودروها و نفربرهاي نظامي و صنعتي ، صنايع ريلي و دريايي و هوايي ، اتاق هاي كابل و كامپيوتر و تجهيزات برقي و صنايع توليدي ، معدني و نفت وگاز است.

No comments: