Tuesday, January 4, 2011

نگاهي به كنگره‌هاي جهاني بهداشت و ايمني كار

نوزدهمين كنگره ايمني و بهداشت كار، كه از سال 1955 هر سه سال يك بار سازماندهي‌ شده است، در سال 2011 در تركيه برگزار خواهد شد. نخستين كنگره در رم و آخرين آن در سال 2008 در سئول برگزار شد. كنگره، كه براي تمام شركت‌ كنندگان فرصت تبادل اطلاعات و آفرينش انديشه‌هاي نو براي پيشگيري از بيماري‌هاي و حوادث كاري فراهم مي‌آورد، بزرگترين رويداد در اين زمينه است.
هدف كنگره
هدف كنگره‌ي جهاني تضمين فرصت براي تبادل اطلاعات نو در باره ي بهداشت و ايمني شغلي در ميان افراد مربوطه با هدف افرينش فرهنگ پيشگيري در سطح جهاني است.
هدف كساني كه در كنگره‌ي جهاني شركت مي‌كنندكسب ايده‌اي در اين باره است كه چگونه روابط بين دولت‌ها، كارفرمايان، سازمان‌هاي غيردولتي، نمايندگان كارفرمايان، كارگران و سازمان‌هاي آنان و حرفه‌اي‌هاي بهداشت و ايمني كار ارتقاء‌ يابد تا اسيب‌هاي و بيماري‌هاي ناشي از كار در سراسر جهان حذف شود. همچنين انتظار مي‌رود كه كنشگران بهداشت و ايمني شغلي اطلاعاتي در مورد ايده‌هاي عملي كسب كنند كه بتواند بي‌درنگ تصويب شده و به عمل درآيد.
مخاطبان هدف
كنگره‌ي جهاني ايمني و بهداشت كار به كساني ارتباط مي‌يابد كه به صورت مستقيم يا غيرمستقيم با ايمني و بهداشت كار سروكار دارند:
مهندسان و تكنيسين‌هاي بهداشت و ايمني‌ شغلي
مقامات ارشد دولتي، تصميم‌سازان ارشد، مديران بالا، رهبران بازار، پزشكان كار و پزشكان محيط كار و كساني كه در عرصه‌ي بهداشت كار خدمت مي‌كنند.
بازرسان كار، بازرسان فني كارخانه.
مربيان و آموزگاران و افراد مرتبط با تربيت و آموزش.
كارگران و نمايندگان آنان.
كارفرمايان و نمايندگان آنان.
تصميم‌سازان در بخش تأمين اجتماعي و بخش دولتي.
مؤسسات خصوصي و عمومي.
مؤسسات منطقه‌اي و بين‌المللي.
توليد‌كنندگان و صادركنندگان.
كارشناسان روابط عمومي و ارتباطات.
نمايندگان رسانه و روزنامه‌نگاران.
سازمان دهندگان كنگره‌ي جهاني بهداشت و ايمني شغلي
در مرحله‌ي مقدماتي كنگره جهاني بهداشت و ايمني شغلي سازمان‌هاي زير با يكديگر همكاري نزديك دارند:
سازمان بين‌المللي كار
انجمن بين‌المللي تأمين اجتماعي
مؤسسه مسؤل بهداشت و ايمني شغلي در كشور ميزبان

No comments: