Saturday, March 27, 2010

تصويب بازرسي ادواري آسانسورها در وزرات صنايع

طرح بازرسي ادواري از آسانسورها در شوراي سياست‌گذاري وزارت صنايع و معادن به تصويب رسيد. علي محمد منصوري ـ رئيس سنديكاي صنايع آسانسور و پله برقي با بيان اين مطلب افزود: حدود دو هفته پيش جلسه‌اي در وزارت صنايع و معادن برگزار شد و طرح بازرسي ادواري از آسانسورها به تصويب شوراي سياست‌گذاري آن رسيد.
وي با بيان اين‌كه مسوولان وزارت صنايع و معادن با توجه به اهميت ايمني آسانسورها، استقبال زيادي از اين طرح كرده‌اند، خاطرنشان كرد: در اين جلسه تصميم‌ گرفته شد كه راهكارهاي اجرا و متولي طرح مشخص شود.
به گفته او كميته‌ فني سنديكا آيين‌نامه‌هاي مربوط به طرح بازرسي ادواري از آسانسورها را براساس استانداردهاي اروپا تدوين كرده است. مساله مهم تعيين متولي همچون شهرداري يا اداره برق براي اين طرح‌ است تا قدرت قانوني اجراي آن را داشته باشد.
وي افزود: در صورت اجراي طرح‌، آسانسورهاي نصب شده به صورت دوره‌اي و در بازه‌هاي زماني مشخص تست كيفي شده و در صورت دريافت تاييديه فني، اجازه كار آن‌ها داده خواهد شد.
منصوري تصريح كرد: در صورت اجراي طرح بازرسي ادواري از آسانسورها، آمار حوادث آسانسور نيز به حد قابل ملاحظه‌اي كاهش خواهد يافت.
لیفتیران

No comments: