Friday, March 26, 2010

دستگاهی برای جلوگیری از برق گرفتگی ساخته شد

سیستم کنترل هوشمند برق جهت جلوگیری از برق‌گرفتگی به همت محمد عباسی زاده و مجید قلی‌پور طراحی و ساخته شده و برای تجاری سازی در نمایشگاه نوآوری و شکوفایی به معرض نمایش گذاشته شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس محمد عباسی زاده در خصوص سیستم کنترل هوشمند برق گفت: این دستگاه برای جلوگیری از برق‌گرفتگی و آتش سوزی ناشی از اتصالات برقی است و جلوی هر گونه خطر و حوادث ناشی از اتصالات برقی را می‌گیرد.
وی ادامه داد: این سیستم طوری طراحی شده که قدرت شناسایی مصرف کننده را قبل از ایجاد جریان برق می‌شناسد.
این مخترع ایرانی گفت: اگر مصرف کننده انسان یا حیوان باشد این دستگاه با فازی که ارسال می‌کند از ایجاد جریان برق جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود تا جریان برق به بدن آن انسان یا حیوان نرسد و مانع از برق‌گرفتگی می‌شود. این دستگاه قدرت تشخیص مصرف کننده را در میکروثانیه دارد.
وی افزود: جلوگیری از برق گرفتگی ناشی از تماس بدن با سیستم‌های حامل جریان و یاجلوگیری از برق گرفتگی ناشی از بی احتیاطی اطفال در برخورد با کلید و پریز برق از مزایای اصلی این طرح است.
عباسی زاده گفت: دستگاه‌ها و وسایل برقی متصل به پریز با استفاده از این سیستم به هنگامی خاموشی به منظور جلوگیری از اتصال و صرفه‌جویی در مصرف برق جریان برق در آنها قطع می‌شود.
خبرگزاری فارس
۲۱ بهمن ۱۳۸۸

No comments: