Friday, June 29, 2012

نصب پارچه نوشته و پرچم روی پایه های برق و احتمال برقگرفتگی


علی رغم هشدارها و تذکرات در خصوص عدم نصب پارچه نوشته و یا پرچم و حتی ریسه های روشنایی بر روی پایه هاي معابر و تیرهای برق ، متاسفانه باز هم شاهد چنين رفتاري از برخي از شهروندان ،كسبه هاي بازار و حتي بعضي از تكايا و حسينيه ها در هنگام برگزاري مراسم های مذهبي و جشن ها هستيم.
اگر چه استفاده از چنين ابزاري براي تبليغات و همچنین به منظور باشكوه برگزار نمودن مراسم ها و اعياد امري است ضروري ، ولي در خصوص اينكه چگونه اينكار انجام گردد و چه خطراتي مي تواند مجري و حتي شهروندان را تهدید نمايد، بايد با دقت بررسی گردد. بدیهی است كه برای نصب این پارچه نوشته ها ، باید یک مكان مناسب و امن در نظر گرفته شود.
بارها شاهد هستيم كه جهت انجام و نصب چنين پارچه هايي از جوانان كم تجربه و ناآگاه استفاده مي گردد ، از آنجاييكه جوانان در چنين ماموريت هايي با شور و علاقه حضور پيدا مي كنند ، ضريب ريسك و خطر آنان نيز بالا خواهد رفت ، بطور مثال براي نصب اين پارچه ها روي تيرهاي برق ،معمولا ارتفاع بالاتري را انتخاب مي كنند كه درست در نزديكي تاسيساتي چون ترانسفورماتور و متعلقات آن بوده كه تحت ولتاژ بيست هزار ولت قرار دارند. 
كه اين موضوع مي تواند خداي ناكرده منجر به برقگرفتگي و سقوط آنان گردد، كه پيامد چنين حوادثي ضايعه اي غيرقابل جبران و تحمل ، براي خانواده های آن عزيزان خواهد بود.
همانطور كه قبلا نيز تذكر داده شده ، خطوط هوايي برق و تاسيسات و متعلقات آن كه تحت ولتاژ بيست هزار ولت قرار دارند، بدون تماس مستقيم و در فاصله اي اندك ايجاد برق گرفتگي مي نمايند و آثار بجاي مانده از چنين برق گرفتگي هايي غيرقابل جبران بوده و اگر مصدوم زنده بماند معمولاً با نقص عضو همراه می باشد و قربانی باید تا  پایان عمر ،با این شرایط  بسازد.

در تصوير بالا كسي كه قرار بود آن پارچه را نصب نمايد، كارش ناتمام مي ماند چرا كه به دليل برقگرفتگي از همان ارتفاع سقوط نموده و متاسفانه جانش را از دست مي دهد.

لذا اميدوارم شما عزيزان
با دقت نظر و تدبير،
مانع از وقوع مجدد چنين حوادث تلخ و غيرقابل جبراني شويد.

No comments: