Monday, November 22, 2010

نخستين نوع فازمتر هوشمند در ايران طراحي و ساخته شد

شهركرد-نخستين نوع فني فازمترهاي هوشمند و غيرلمسي از سوي محققان و مخترعان ايراني طراحي و ساخته شد.
طراح و مخترع نخستين نوع از فازمترهاي فني غيرلمسي در ايران گفت: اين فازمتر با شماره 312186در شركت ثبت اختراعات صنعتي به نام جمهوري اسلامي ايران به ثبت رسيده است. 'ايمر هوشنگ سازگار' در حاشيه چهارمين روز از نمايشگاه اختراعات،ابتكارات و ايده هاي برتر مخترعان ايراني در بروجن در گفت وگو با ايرنا افزود:دانش نوعي از اين فازمترها پيش از اين تنها در اختيار سه كشور آمريكا،ژاپن و آلمان بود كه با ساخت و طراحي آن در ايران، انحصار دانش فازمترهاي غيرلمسي درجهان شكسته شد وايران نيز به جمع دارندگان اين دانش پيوست.
سازگار افزود:اين نوع فازمتر بدون نياز به لمس انگشت،‌قادر به نمايش اتصال جريان برق و الكتريسته در همه سيستم هاست و قطعي برق در يك سيستم الكترونيكي را براحتي نيز نشان مي دهد. وي تصريح كرد:فناوري و دانش به كار رفته در اين فازمتر بگونه اي است كه اين فازمتر قادر به تشخيص اتصال جريان برق در زير آب نيز مي باشد و اين قطعه فني اتصال برق از نيم ولت به بالاتر را نشان مي دهد. اين مخترع كشور يادآور شد:اين فازمتر قادر به تشخيص شكستگي پايه هاي ترانسفورهاي مغناطيسي است كه تاكنون هيچ نوع از فازمترها چنين خاصيتي نداشته اند.

به گفته وي،اين نوع فازمترهاي هوشمند قدرت تشخيص پالس هاي تلفن و مركز تماس گيرنده با تلفن را نيز دارد و حتي ترك هاي مويي سيستم هاي الكترونيكي را نيز تشخيص مي دهد. وي گفت: با توليد انبوه اين نوع فازمتر در كشور ،بزودي ايران نيزبه جمع صادر كنندگان اين فناوري برتر در جهان تبديل مي شود. به گزارش ايرنا،جشنواره و نمايشگاه ابداعات و اختراعات برتر ايران به مدت يك هفته در سالن 'شهيد قنبرعلي فهميده' بروجن چهارمحال وبختياري در حال پيگيري است.

No comments: