Wednesday, November 10, 2010

ابتکار شرکت توزیع برق مشهد در طراحی و ساخت ابزارهای تخصصی خط گرم

به ابتکار شرکت توزیع نیروی برق مشهد ابزارهای تخصصی خط گرم به منظور سرویس و نگهداری تجهیزات پستهای زمینی فشار متوسط طراحی و ساخته شد.
به نقل از روابط عمومی شر کت توزیع نیروی برق مشهد، سید ابوالفضل اشرف زاده مدیرامور خدمات فنی 20 کیلوولت با اعلام این خبر اظهار داشت: این نوع ابزارها برای اولین بار در کشور توسط شرکت توزیع برق مشهد طراحی و ساخته شده است.
وی افزود : این ابتکار با هدف تحقق شعار امسال شرکت توزیع برق مشهد اعمال خاموشی خواسته خدا حافظ انجام شده است.
مهندس احمدی رئیس اداره تعمیرات پستهای هوایی و زمینی شرکت توزیع برق مشهد نیز با اشاره به اینکه در محدوده مشهد بیش از هزار پست 20 کیلوولت وجود دارد و باید در سال 2 نوبت به صورت سرد سرویس دهی و 2 بار به صورت گرم غبار زدایی و نظافت شود، گفت: انجام این عملیات باتوجه به تعداد پستهای مذکور همواره مشکل ساز بوده ضمن اینکه برای چنین کاری به صورت خط گرم هیچگونه الگو و روش و سیستمی در صنعت برق برای پست زمینی وجود نداشته است.
وی از تلاش همکارانش در اداره تعمیرات پستهای زمینی و هوایی و پیگیری آنها برای طراحی و ساخت این ابزارها خبر داد و گفت: با تلاش نیروها و استفاده از اطلاعات اینترنت و تجربیات اساتید خط گرم موفق به ابداع و ساخت ابزارهای تخصصی خط گرم شدیم.
وی تصریح کرد: برای هر آیتم در آچارکشی و سرویس پستها میتوانیم از این ابزارها استفاده کنیم و قرار است پس از انجام تستهای لازم و گذراندن آموزشهای لازم توسط استادان، عملیات آن به نیروها منتقل شود.
وی گفت: پس از تکمیل کار میتوانیم در طول سال، خاموشی ناشی از تعمیرات، سرویس و نگهداری پستها حذف کنیم و حوادث را نیز کاهش دهیم.
گفتنی است این نوع ابزارها ضمن اینکه کاربرد بالای در عملیات خط گرم دارد،ضریب ایمنی و اطمینان آن کاملا تست شده است.
روابط عمومی شر کت توزیع نیروی برق مشهد

No comments: