Saturday, September 18, 2010

خداحافظ سیم‌های مسی انتقال برق

با کابل‌های در هم پیچیده و سوکت‌های دیواری مخصوص انتقال جریان برق خداحافظی کنید تا از این پس‌، کلیه دستگاه الکترونیکی شما نیروی مورد نیاز خود را به‌صورت بی‌سیم دریافت کنند.
به گزارش از الکترونیستا، تصویری از دنیای بدون سیم همواره به عنوان یک رویا محسوب می‌شده است که با اقدام جدید اینتل، دانشمندان یک قدم به این رویا نزدیک‌تر شده‌اند.
شرکت اینتل ادعا می‌کند که به دنبال تلاش‌های فراوان محققان، کارایی فناوری جدید خود را که به دنبال آن امکان انتقال جریان برق به صورت بی‌سیم برای همه کاربران فراهم شود، افزایش داده است.
"جاستین راتنر " مدیر فناوری شرکت اینتل در این باره گفت: تصور از بین رفتن منابع تامین انرژی در منازل و ادارات یک رویای دور از دسترس بوده است. اگر ما به منبعی که انرژی از آن منتشر می‌شود و محل‌هایی که انرژی به آن انتقال پیدا می‌کند توجه نمی‌کردی، این اتفاق عملی نمی‌شد. برای استفاده از جریان برق دیگر به هیچ سیم و باتری نیاز نخواهیم داشت.
مدیر فناوری شرکت اینتل از سناریویی سخن می‌گوید که طبق آن باتری لپ‌تاپ‌ها می‌توانند از طریق رزوناتور‌هایی که در میز اداره، میز کارخانه‌ها، قاب عکس و حتی پشت دیوارها نصب شده‌اند، انرژی مورد نیاز خود را به صورت بی‌سیم تامین کنند.
فناوری جدید اینتل بر اساس نظریه "استقراء مغناطیسی " راه‌اندازی شده است. عملکرد این فناوری شبیه به خرد شدن شیشه بر اثر صدای خوب یک خواننده متبحر است. در این شرایط، شیشه انرژی تولید شده در صدا را با فرکانس‌های طبیعی دریافت می‌کند.
الکترونیستا

No comments: