Tuesday, February 16, 2010

بروز حادثه براي بالابر متحرك



همانطور كه قبلاً اشاره گرديد بايد در سازمان براي تمام خودروها از جمله خودروهاي سنگين سيستم كنترل عمليات مناسبي تعريف گردد ، بگونه اي كه اين خودروها از طرق مختلف از جمله چك ليست هاي مدون بصورت منظم در زمان خاص كنترل گردند. ضمن اينكه راننده يا كاربر خودرو قبل از استفاده از دستگاه ، كنترل هاي عيني را روي دستگاه بايد انجام داده تا در صورت مشاهده نقص ، قبل از استفاده اقدام اصلاحي لازم را انجام داده و از بروز حادثه جلوگيري نمايد.
از جمله مواردي كه بالابرها مي توانند از آن ناحيه براي كاربران مشكل ايجاد نمايند ، محل جوينت ها يا اتصالات پيچ و مهره اي است كه در طول زمان پيچ ها دچار خوردگي شده و به راحتي قابل روئيت نبوده و با ايجاد شوك ناگهاني بريده و در نتيجه حادثه اي براي بهره بردار ايجاد مي نمايند.
لذا توصيه مي گردد تمام خودروهاي بالابري و جرثقيل در سازمان ، بصورت ساليانه توسط شركت سازنده يا شركت معتبر و ذي صلاح بصورت كامل تحت آزمون هاي تعريف شده دراستاندارد ( آسيب ساختاري از قبيل، كج شدگي و ترك خوردگي در شاسي اصلي، مجموعه جك هاي تعادلي دستگاه ، خوردگي در اجزاي ساختاري توسط تست هاي غير مخرب و ... ) قرار گرفته تا در صورت لزوم قطعات فرسوده تعويض گرديده ، و پس از آن گواهي استفاده مجدد دستگاه توسط شركت مزبور صادر و پس از آن از دستگاه استفاده گردد.


No comments: