Wednesday, July 29, 2009

توصيه‌هاي دانشمندان براي جلوگيري از ابتلا به آنفلوانزاي خوكي

دانشمندان راه حلي 5 بخشي را براي جلوگيري از ابتلا به آنفلوانزاي نوع A(خوكي) توصيه مي‌كنند.ويروس آنفلوانزاي خوكي، از آغاز انتشار خود در ماه مارس در كشور مكزيك تاكنون منجر به مرگ بيش از 700 نفر شده است. اين ويروس همچنين بيش از 100 هزار نفر را به بيماري آنفلوانزاي خوكي مبتلا كرده است.نظر به اين امر در ادامه اين گزارش راه حل 5 ماده‌اي دانشمندان براي جلوگيري از ابتلا به اين بيماري مهلك ارائه مي‌شود.

اين گزارش مي‌افزايد: نخستين و مهمترين راه حل براي پيشگيري، شست‌وشوي دست‌ها با آب و صابون يا مايع شست و شوي دست، به خصوص پس از حضور در اماكن عمومي است.بر اساس اين گزارش، از دست زدن به بيني يا دهان و لمس چشم‌ها پرهيز شود زيرا آنها محل‌هاي مناسبي براي رشد اوليه اين ويروس به حساب مي‌آيند و استفاده از دستمال هنگام عطسه و سرفه شرط اساسي براي پيشگيري از اين بيماري در يك جامعه است.بر اساس اين گزارش، ماسك‌هايي كه روي صورت قرار مي‌گيرند تا حدي مي‌توانند در جلوگيري از ابتلا به اين بيماري كمك كنند به دليل آنكه ويروس A/H1N1 از راه عطسه يا سرفه كردن ممكن است منتشر شود. اما استفاده عام از ماسك توصيه نمي‌شود در عوض ماسكها بيشتر مورد استفاده كادر پزشكي در مراكز درماني قرار مي‌گيرد ضمن اينكه سطوحي را كه از اين طريق آلوده مي‌شوند بايد با الكل تميز كرد.
اين گزارش مي‌افزايد: از افراد بيمار بايد فاصله گرفت. افرادي كه به اين ويروس مبتلا شده‌اند، مي‌توانند تا 10 روز ناقل آن باشند. اين به آن معناست كه بايد مراقب اطرافيان خود هنگام حضور در محيط هاي مختلف اجتماعي بود. همچنين از روبوسي يا دست دادن با ديگران جداً خودداري شود.
منبع : سلامت نيوز

No comments: