Sunday, July 6, 2008

استفاده از سیستمCHP در ساختمانها در انگلستان

تولید و استفاده توام گرما وقدرت (الکتریکی ) CHP) ) در بسیاری از ساختمانها می تواند از نظر اقتصادی و محیط زیستی بسیار موثر ومفید باشد ولی هنوز ساختمانهای زیادی در انگلستان وجود دارد که امکان نصب سیستم CHP را در نظر نگرفته اند و این بیشتر بخاطر عدم اطمینان به این سیستم بوده است . در حال حاضربه میزان 4000MWe ظرفیت نصب شده CHP در بیشتر از 1400 محل در سر تا سر انگلستان وجود دارد از این میزان460MWe مربوط به ساختمانها و گرمایش مرکزی است. در آخرین بررسی های انجام شده پتانسیل CHP در ساختمانها 5 برابر نصب شده فعلی یعنی در حدود 2 GWe تخمین زده شده است .
این سیستم برای بیمارستانها ، هتلها ، مراکز تفریحی ، دانشگاهها ، ایستگاههای پلیس ، مناطق مسکونی با حرارت مرکزی مناسب است، بعلاوه امکان استفاده از CHP در زندانها ، فروشگاهها ، ادارات ، موزه ها و مدارس نیز وجود دارد .
سیستم CHP برای مناطق مسکونی با حرارت مرکزی از موارد مناسب می باشند. در انگلستان بیش از 214 MWe ظرفیت نصب شده در این مناطق وجود دارد و بیش از 250000 خانواده را در بر می گیرد . الکتریسیته تولیدی بیشتر این واحدها به شبکه برق سراسری فروخته می شود .
راندمان سیستم های CHP در حدود %80 است در صورتیکه راندمان متوسط تولید الکتریسیته در نیروگاههای متداول %30 می باشد .بیش از 230 بیمارستان در انگلستان دارای سیستم CHP هستند که از قدرت 30KWe تا 5MWe رادارا می باشند ودر مجموع 102MWe قدرت نصب شده دارند. بطور نمونه بیمارستان Hull با نصب یک دیزل 650 KWe سالیانه مبلغ 158000 پوند برای بیمارستان صرفه جویی داشته است و طی سه سال بازگشت سرمایه دارد. در بیش از 263 هتل سیستم CHP نصب شده و در مجموع 28.7MWe ظرفیت نصب شده را شامل می شود . این واحدها از 18 KWe تا580 KWe می باشند . بطور نمونه در هتل Forte Crest در بیرمنگام با 254 اتاق با نصب سیستم CHP ، 95 KW الکتریسیته و 150 KW حرارت تولید شده و سیستم بصورت کامپیوتری کنترل می شود .
مراکز تفریحی بااستخر آب گرم از موارد مناسب نصب سیستم CHP هستند. در انگلستان 27.3MWe در 340 مورد از مراکز تفریحی نصب شده است. ظرفیت این واحدها از 18 KWe تا 440 KWe می باشند . بطور نمونه مرکز تفریحی Bath که سالیانه 800000 نفر مراجعه کننده دارد دارای استخر ، سالن ورزشی، رستوران و مراکز دیگر می باشد که برای 363 روز در سال فعالیت دارد . در این مرکز یک سیستم CHP به ظرفیت 185 KWe نصب شده که 310 KW تولید گرما می کند. صرفه جویی سالیانه حاصل 20000 پوند بوده و حداکثر سه سال بازگشت سرمایه می شود.
بیش از 17 دانشگاه در انگلستان از سیستم CHP استفاده می کنند ، ظرفیت نصب شده CHP در دانشگاهها 21.7MWe می باشد بطور نمونه دانشگاه بیرمنگام با نصب یک توربین گاز به قدرت 5.9MWe به همراه یک بویلر بازیافت نیاز الکتریسیته و حرارت دانشگاه را با راندمان بسیار خوب تامین کرده است .
منبع : سایت خبری CHP

2 comments:

Anonymous said...

az shoma mamnunim! movaffaq bashid..lili

shahram moradi said...

سلام
مطالب جالب ومفیدی در سایتتان بود که استفاده کردم
با سپاس سایت شمارا لینک کردم
مرادی
وبلاگ تخصصی مهندسی برق
http://shahrammoradi.blogfa.com