Sunday, June 29, 2008

FE-227 SYSTEMS

نوشته : خانم نسيم خليلي
سيستم هاي FE-227 :
عامل خاموش كننده آتش FE-227 ، يكي از اولين جايگزين هايي است كه مي توان براي هالن از نظر اثر بر محيط زيست استفاده كرد.
FE-227 از لحاظ پتانسيل براي نازك كردن لايه ازن صفر است و از خطر كمتري برخوردار است و پايداري آن در محيط بسيار پايين است. در جاي كه موافقت سازمان محيط زيست براي استفاده مواد خاموش كننده بسيار ضروري است ، در جايي كه بخواهيم از جنجال رسانه ها براي استفاده از خاموش كننده ها در امان باشيم ، در زماني كه وزن در مقابل نيروي خاموش كننده يك عامل است ، در زماني كه براي خاموش كردن عنصري نارساناي جريان برق نياز است و در زماني كه سازگاري و موافقت مردم يك عنصر مهم است از FE-227 استفاده مي كنيم.
FE-227 يك گاز فشرده مايع بي رنگ است و به صورت مايع ذخيره مي شود و هنگام آتش سوزي به صورت بخار بي رنگ و نارساي برق بر روي آتش منتشر شده و چون شفاف است موجب كدر و غيرقابل ديد شدن فضا و صحنه آتش سوزي نمي شود. اين گاز بعد از مصرف رسوب نمي كند و باقي نمي ماند. از لحاظ مسموميت مشكلي حتي در فضاي بسته ايجاد نمي كند.
FE-227 آتش را با يك مكانيزم فيزيكي و شيميايي خاموش مي كند و اين گاز جايگزين هواي محيط نمي شود و بنابراين هيچ هراسي از لحاظ كمبود اكسيژن در فضايي كه از اين خاموش كننده استفاده مي شود وجود ندارد.
FE-227 يك خاموش كننده آتش مؤثر است كه در موارد مختلف آتش سوزي قابل استفاده است.
از لحاظ عامل پايه اي وزني FE-227 يكي از گازهاي خاموش كننده مناسب محسوب مي شود.
ميزان تمركز اين خاموش كننده براي هپتان نرمال تقريباً 8/5% مي باشد. مينيمم اين ميزان تراكم بايد با استاندارد NFPA مطابقت داشته باشد.
FE-227 اولين جايگزين هالن محسوب مي شود كه در سال 1993 اين متد در آمريكا به رسميت شناخته و اجرا شد. اين سيستم به 400،1 پوند FE-227 نياز دارد كه از تمام بانك هاي اطلاعاتي بين المللي و بزرگ محافظت مي كند. سيستم هاي نصب شده فضايي كمتر از 100 پوند براي محافظت اطلاعات حساس اشغال مي كنند. سيستم هاي بزرگ كه بيش از 12،000پوند FE-227 براي حفاظت از اطلاعات الكترونيكي استفاده مي كنند در امريكاي غربي نصب شده اند. زمان استفاده از اين خاموش كننده مهم الان است!

No comments: