Saturday, April 19, 2008

هنگام رعد و برق از گوشي تلفن همراه خود استفاده نكنيد

دارندگان گوشي تلفن همراه هنگام رعد و برق نبايد در فضاي بيرون از گوشي تلفن همراه خود استفاده كنند به دليل اينكه اين امر خطر رعد و برق گرفتگي را افزايش مي‌دهد.
گروهی از پزشكان با اعلام اين خبر، گزارشي در باره يك دختر 15 ساله دادند كه در هنگام رعد و برق در حال استفاده از تلفن خود بوده است كه دچار صاعقه‌زدگي مي‌شود. اين فرد با اينكه اكنون زنده است ولي بسياري مشكلات جسماني را تحمل مي‌كند و بعد از اين حادثه از صندلي چرخ‌دار استفاده مي‌كند.
Swinda Esprit پزشك بيمارستان Park Hospital انگليس مي‌گويد: اين حادثه نادر يك موضوع بسيار مهم است و تحقيقات علمي لازم بايد براي كشف ميزان خطرات استفاده از گوشي تلفن همراه در هنگام رعد و برق صورت گيرد تا از حوادث و خطراتي كه در آينده ايجاد مي‌كند، جلوگيري كند.
اين پزشكان اعلام كرده‌اند كه زماني كه فردي در معرض رعد و برق قرار مي‌گيرد، مقاومت بالاي پوست بدن سبب انتقال جريان الكتريكي صاعقه از طريق بدن به زمين مي‌شود كه به اين امر تخليه الكتريكي مي‌گويند. اما اگر يك شي فلزي، مانند گوشي تلفن همراه، با پوست بدن تماس داشته باشد تخليه الكتريكي كامل را مختل مي‌كند و اين امر سبب افزايش صدمه و آسيب‌هاي ناشي از رعد و برق مي‌شود.
اين گروه اعلام كردند كه تا كنون سه مورد مشابه از كساني كه در حال استفاده از گوشي تلفن در رعد و برق دچار حادثه شده‌اند در كشورهاي چين، كره جنوبي و مالزي گزارش شده است.
موسسه «محافظت در برابر صاعقه» استراليا به مردم اين كشور توصيه كرده است كه از حمل يا استفاده از وسايل فلزي از جمله گوشي تلفن همراه در فضاي بيرون در زمان رعد و برق خود‌داري كنند.
منبع : http://www.systemgroup.net

No comments: