Wednesday, January 23, 2008

پيام ايام سوگواري


بسم‌الله‌الرحمن الرحيم
الا يا ايها‌الساقي ادر كاسا و ناولها كه عشق آسان نمود اول ولي افتاد مشكلها

باز هم ماه محرم آمد.باز تاريخ تكرار خواهد شد.دوباره خداوند آسمانها در سرماي زمستان

آفتاب سوزان عاشورا را به آسمان فرا مي‌خواند تا به خورشيد بگويدبه خودت نبال و به صورت برافروخته امام حسين،بنده‌ي من نگاه كن.ببين كه چگونه از شوق وصال يار سرشار از نشاط و صلاوت است.
پروردگار به آب مي‌گويد كه به خودت مغرور نباش كه اگر نباشي انسان مي‌ميرد.مگر نميبيني كه امام حسين و يارانش براي رسيدن به من تو را هم فراموش كردند!
حسين.فرزند رسول خدا.پسر فاطمه و علي.برادر حسن.
جلوه‌ي حضور خدا روي زمين.علت قرار آسمان و زمين به مانند پدر و جد و برادرو فرزندان خلفش.
جايي شنيدم كه دانشمندي گفت هنر جلوه‌اي از عشق هست.پس امام حسين هم هنر خداوند هست.چون عشق خداست و امام حسين جلوه‌ي او.
روز عرفه اهل بيت را فراخواند هواي نينوا كرد.حج را به ظاهر نيمه كاره گذارد و با كاروان آفتاب
راهي صحراي كربلا شد.
از حريم كعبه‌ي جدش به اشكي شست دست
مروه پشت سر نهاد اما صفا دارد حسين
72 تن از ياران با وفاي خودش رو هم همراه خودش برد.كوههاي صفا و مروه جلويش سر خم كردند.كوي منا هم تاب ايستادگي در مقابل او نداشت و سيل اشكش رو روانه‌ي راه امام حسين كرد.نه براي جنگيدن رفت نه براي پيروزي.نه براي اعلام مخالفت و نه براي گرفتن حق حكومت.
ميبرد در كربلا 72 ذبح عظيم بيش از اينها حرمت كوي منا داردحسين
زينب را باخود برد تا اينبار هاجر در زمين كربلا سعي صفا و مروه كند.
محرم نه ماه عزاست و نه ماه مشكي پوشيدن.محرم ماه سفيد پوشيدن و افتخار هست.ماه اشك شوق ريختن هست.ماه غبطه خوردن و تفكر.ماه تكرار واقعه غدير خم.عاشورا روزيست كه دوباره شنيده مي‌شود نجوايي كه مي‌گويد بخوان به نام پروردگارت كه آفريد تورا!
ظهر عاشورا و تيغه‌هاي آفتاب كربلا همان آتشيست كه بر ابراهيم گلستان شد.حسين اهل بيت رو با خودش برد به سفري كه اشراف كامل به آن داشت.امام حسين خاندان خود رو به فداي فرمان پروردگار دعوت كرد.
بردن اهل حرم دستور بود و سر غير ور نه ابن بي‌حرمتيها كي روا دارد حسين
محرم ماهي كه همگان وجود خدا را به چشم مي‌بينند.محرم ماهي هست كه بايد فرياد زد لا‌اله الا الله.
حسين.حسين.واي حسين!
آب خود با دشمنان تشنه قسمت مي‌كند عزت و ازادگي بين تا كجا دارد حسين
در كتابي نوشته بود در روز عاشورا هرچقدر آتش جنگ افروخته‌تر ميشد چهره‌ي امام حسين هم منورتر و شادابتر ميشد.صورت او مانند ستاره‌اي ميدرخشيد و آرامش سراسر وجود اورا فرامي‌گرفت.
پيش رو راه ديار نيستي كافيش نيست اشك و آه عالمي هم در قفا دارد حسين
اما بشنويد از او كه در آن لحظات به ياران خود چه مي‌گفت؛اي فرزندان بزرگ زادگان،اي عزيزان بلند پايه و ارجمند.صبر و شكيبايي پيشه گيريد.مرگ چيزي نيست مگر پلي كه شما را از روي خود عبور مي‌دهد از گرفتاري و شدت و مضرت،به سوي بهشت و نعمتهاي جاويدان الهيه.پس كدام يك از شما دوست ندارد كه از زنداني به سوي قصري انتقال يابد؟
ابا‌عبدالله به نقل از اميرالمومنين كه از پيامبر روايت كرده،فرمود:دنيا زندان مومن هست و بهشت كافر.مرگ پل عبور براي مومن به سوي بهشت.نه من دورغ مي‌گويم و نه به من دروغ گفته شده است.
رخت و ديباج حرم چون گل به تاراجش برند
تا به جايي كه كفن از بوريا دارد حسين
بله اين حال و هواي سيدالشهداست در هنگام شهادت.در روزي كه لحظاتي چند با مرگ از نظر ما و وصال به معشوق از لحاظ حقيقت فاصله‌اي نداشت.
اما به نظر شما محرم امسال چه كنيم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باز هم مشكي بپوشيم؟باز هم به همديگه بدون اينكه بدونيم در اصل چه اتفاقي افتاده،تسليت بگيم؟اشك بريزيم كه امام حسين تشنه به شهادت رسيد؟اشك بريزيم كه علي اصغر در نوزادي به شهادت رسيد؟
آره گريه كنيم.اشك بريزيم.اما بدوينم كه چرا اشك ميريزم.بدونيم كه چرا امام حسين طفل شيرخواره‌ي خودش رو هم به جنگ برد!مگه نه؟
آيا امام حسين براي اينكه به بهشت بره و در اونجا در باغهاي بزرگ زندگي كنه حاضر به اين كار شد؟
چرا امسال محرم كمي فكر نكينم؟چرا امسال امام حسين رو به معناي واقعي نشناسيم؟چرا به ازادگي و بزرگي امام حسين تامل نكينم؟
تاحالا به اين فكر كردين كه چرا خداوند ابراهيم را در هنگام ذبح سر فرزندش سربلند از آزمايش خواند و به او دستور داد كه از بريدن سر، دست بكشد اما فرزند محمد را جز به بريده شدن سرش رضايت نداد و او را با ذبح شدن سرش پذيرفت؟
مگر نه اينكه پيامبر فرمودند حسين از من است و من از حسين؟
حسين.سيدالشهدا.ثارالله.باب‌الجنات.
امسال محرم چه كنيم؟باز هم زنجير بزنيم؟ امام‌حسين شهيد شد تا ثواب ببره؟امام‌حسين در ميدان نبرد روز عاشورا با لب تشنه در ظهر سوزان صحراي كربلا براي چه به نماز ايستاد؟
سيرت آل علي با سرنوشت كربلاست هرزمان از ما يكي صورت نما دارد حسين
خوش به حال روز هاي سال.خوش به حال فصلهاي سال.خوش به حال ابر.خوش به حال باران و برف.خوش به حال اون روزي كه عاشوراست.خوش به حال اون كسي كه روز عاشورا سفيد مي‌پوشه!
ساز عشق است و به دل هر ضخم پيكان ضخمه‌اي
گوش كن عالم پر از شورو نوا دارد حسين
ماه محرم ميچرخه تا رعايت اعتدال بشه.مگه زمستان و برف و سرما و آسمان دي و بهمن و اسفند دل ندارند كه در محرم اشك شوق بريزند؟خورشيد زمستان مگه نبايد صحنه عشق بازي خورشيد عاشورا رو در زمين كربلا ببينه؟
خوش به حال ايام نوروز كه در مقابل عظمت امام حسين زانو ميزنه و سر تعظيم فرو مياره!مهتاب شبهاي تابستان دلش مي‌خواد آسمان رو در شبهاي آرام روشن كنه تا در محرم،در نيمه هاي شب شيعيان امام حسين زير نور اون به نماز شب با ياد امام حسين و يارانش بايستند و هرلحظه آب مي‌نوشند بگويند به فداي لب تشنه‌ات يا اباعبدالله!
پاييز و مهرش هم كه دل را اماده مي‌كنند براي ارائه محبت و خلوص!پاييز كه خود عاشق است اما عشق پاييز به كيست؟چرا پاييز رو ميگن فصل عاشقها؟پاييز عاشق كيه كه اينقدر براش اشك ميريزه و اينقدر غصه تو دلش داره؟
آه چقدر معرفت دارند اين ماه و ايام سال قمري كه مي‌چرخند و عدالت رو براي همه ايام سال رعايت مي‌كنند.
امام حسين نماد انسانيت و بزرگيست.سمبل آزادگي و عاشقي!اين روزها هر زمان كه با يه نفر صحبت از عشق مي‌كني ازش بپرسي عاشق كيه و چي كاربايد كنه ميگه كه براي رسيدن به معشوق باد از هر كاري كه ميتوني دريغ نكني و از جونت مايه بگذاري!
حالا با اين تفسير ما در مورد امام حسين چي بگيم؟ديگه چه كاري بود كه براي رسيدن به معشوقش نكرد؟
حج رو به ظاهر نيمه كاره رها كرد و دعاي روز عرفه رو خواند و با تمام اهل بيت به سمت كربلا رهسپار شد!
دست آخر كز همه بيگانه شد ديدم هنوز با دم خنجر نگاهي آشنا دارد حسين
امام حسين براي چي به سمت كربلا رفت؟رفت تا بعد از 1400 سال از براي اون نذر كنيم و قيمه بپزيم؟مشكي بپوشيم و زنجير بزنيم؟براي اينكه ازش بخواهيم تا مشكلات دنيايي ما رو حل كنه؟تا فقط هر زمان مشكلي برامون پيش آمد صداش بزنيم؟
او وفاي عهد را باسر كند سودا ولي خون دل از كوفيان بي وفا دارد حسين
امام‌حسين كه قرار زمين و آسمان از بركت وجود او بود!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!! !!!!!!!
او كه وقتي سر از تنش جدا مي‌كردند نظرش به پيرمردي كه در گوشه‌اي از دنيا در فرسنگها فاصله ازش قرار داشت،هم بود.آيا بايد براي تشنگي امام حسين گريه‌ي غم بريزيم يا اينكه مثل خود او از براي كاري كه كرد اشك شوق بريزيم؟
شما امسال به اين سوال چگونه جواب ميدين؟
به نظر شما امسال محرم چه كنيم؟
شمر گويد گوش كردم تا چه خواهد از خدا
جاي نفرين هم به لب ديدم دعا دارد حسين

No comments: