Sunday, June 29, 2008

موارد عمومی که افراد يک گروه عملياتي بايد بدانند وبه آن عمل کنند

با تشكر از همكار عزيزم آقاي مهندس عليرضا صالحي از شركت توزيع برق شهرستان بوشهركه اين مطلب را ارسال نمودند.
1. آمادگی کامل و کافی برای انجام ماموريت داشته باشند
2. اطمينان ازکامل بودن وسايل وابزارکار گروهی و انفرادی واشنايی با طرز کار انها
3. برای حداقل کارها تجهيزات ويراق آلات کافی همراه داشته باشند
4. قبل ازحرکت از سالم بودن بيسيم وچراغ اضطراری اطمينان حاصل شود
5. قبل از حرکت راننده خودرو از سلامت خودرووکافی بودن سوخت اطمينان حاصل کند
6. ازهرگروه دونفره يک نفربه عنوان مسئول گروه مشخص گردد
7. گروه عملياتی با حضور در محل حادثه حتی الا مکان شرح عمليات مورد نظروزمان تقريبی مورد نيازبرای رفع عيب را به مرکز خود اطلاع دهدودرصورتيکه حجم کار خارج ازتوان گروه باشد موضوع را از طريق اتفاقات به مقام مسئول اطلاع رسانی کند
8. درمکالمات بيسيمی از کدهای تعريف شده برای هرواحداستفاده نمايد
9. کليه پرسنل يک شيفت بايد تلاش خودرا دررفع خاموشی های حادث شده در شيفت خودبه عمل آورده واز انتقال خاموشی به شيفت بعدی خودداری گردد
10. درهنگام بارندگی از لباس بارانی وچکمه ودستکش عايق استفاده گردد
11. طرز استفاده از کپسول آتش نشانی را بداندوحداقل يک بار توانايی خود رادرمهار آتش آزمايش کند
12. طرزنجات فرد آسيب ديده ونحوه امداد رسانی اوليه دراثربرق زدگی وبرق گرفتگی وسقوط از پايه و......رابداند وتوانايی خود را در شرايط عادی روی همکاران آزمايش کند
13. درهنگام حادثه جانی-مالی وخسارات سنگين وگسترش يافته گروه رابه آرامش دعوت کند واز تصميم انفعالی خودداری کرده وبا مشورت گيری از افراد توانمند بهترين گزينه را جهت حل مشکل عمل نمايد
14. رازدار و محرم مسائل شخصی وخصوصی مردم ومشترکين باشد
15. مسائل واختلافات شخصی خود با مردم ومشترکين رادرارائه خدمات وانجام وظايف دخالت ندهد
16. درمواردي که جهت انجام عملياتی اطلاعات فنی کافی ندارد از اقدام نادرست براساس حدس واحتمال خودداری کند
17. در انجام ماموريت های محوله همواره سرعت-دقت-کيفيت وايمنی راسرلوحه کار خود قرار دهد
18. درزمينه مسائل فنی مشورت با افراد خبره وبا تجربه را سرلوحه کارخود قرار دهد
19. درنگهداری از از اموال مردم وشرکت توزيع کوشا باشد
20. از ارائه اسرارواطلاعات داخلی شرکت توزيع تحت هر عنوان به سايرين وسازمانها خودداری کند
21. ازاظهارنظرهای غير کارشناسی وخارج از وظيفه در مجالس واماکن عمومی خودداری کند
22. در صورت بروز هرگونه حادثه ای ايمن سازی اطراف محيط کار را دراولويت اول قرارگيرد
23. همواره تعامل با مقامات ومسئولين محلی نظير فرمانداری-بخشداری-کلانتريهاوشوراهای اسلامی را مد نظرقرارداده ودرصورت نياز به همکاری با آنان با کسب مجوز از مقام مسئول خود اقدام لازم صورت گيرد
24. دراختيارقرار دادن وسائل وتجهيزات گروهی وانفرادی تحت هرعنوان به سايرين ممنوع می باشد
25. حساسيت وسرعت عمل در کار عدم رعايت قوانين ايمني جاری درکشور وجامعه را توجيه نمی کند
26. حتی الامکان از پوشش ووضعيت ظاهری مناسب ومورد قبول جامعه استفاده نمايد
27. طبق استاندارد ايمنی در هنگام کار با شبکه برقداراستفاده ازوسائل زينتی مانندگردن بند وانگشتروهمراه داشتن وسائل فلزی نظيرکليد و سکه و .... ممنوع است
28. انجام هر کاری که باعث به خطر افتادن امنيت جانی ومالی سايرين وپرسنل شرکت شود ممنوع است
29. درهنگامی که نياز است در معبر عمومی عملياتی انجام شود میبايست محدوده محل کارمحصور و يا علائم هشداردهنده نصب گردد تا حتی المقدور سلامت عابرين تامين شود
30. درپايان انجام عمليات مصالح اضافی وضايعات کاروعلائم هشداردهنده جمع آوری گردد
31. گروه عملياتی می بايست وسايلی نظيرآب اشاميدنی و.....را همراه داشته باشندوازدرخواست اين قبيل موارد ازمردم خودداری گردد
32. افراد می بايست با لباس کار مناسب وسالم وتميزدرمحل کارحاضروانجام وظيفه نمايند
33. اپراتوراتفاقات می بايست درهنگام پاسخگويی به تماسهای تلفنی رسيده بگويد(سلام-اتفاقات برق بفرماييد)
34. اپراتور اتفاقات حق ترک محل کارخودوواگذاری کارش به ديگران را ندارد ودرصورت بروز موارداضطراری کسب مجوزازمقام مسئول الزامی است
35. نحوه مکالمات بيسيمی بين افرادوواحدهاوديسپاچينگ توزيع می بايست براساس دستورالعمل تهيه شده انجام شود
36. جهت قطع ووصل خطوط بصورت دستی-اتوماتيک-اضطراری وباموافقت می بايست مطابق دستورالعمل های تهيه شده اقدام گردد
37. کليه پرسنل موظفند برابر منشور اخلاقی شرکت توزيع با مردم ومشترکين ومراجعين محترمانه وبا كمال ادب برخورد نمايند ودرتحقق شعار مشتری مداری کوشا باشند
38. با توجه به دستورالعمل های ايمنی رعايت کليه موارد ايمنی برابر استاندارد وزارت نيروازطرف پرسنل لازم الاجرا می باشد
39. محدوده ارائه خدمات به مشترکين تا فيوز زير کنتور میباشد وانجام هرگونه عمليات بعد از آن توسط پرسنل ممنوع میباشد
40. انجام خدماتی که نیاز به دستور کتبی ومجوز از مسئولين مربوطه دارد می بايست برابر مقررات جاری بامجوز کتبی انجام شود واقدام خودسرانه ممنوع است مانند:1-جابجايی کنتور2-تغييرامپراژفيوززيرکنتور3-جابجايی فاز مشترکين4-تعويض کنتور5-دستکاری پلمب داخلی کنتور6-تعويض شيشه کنتور7-تعويض ترمينال کنتور
41. درهنگام تعويض تجهيزاتی که معيوب شده وتهيه آن به عهده مشترک می باشد بايد از مصالح استاندارد ومورد تاييد شرکت توزيع وبا همان مشخصات فنی تهيه ونصب گردد واز اظهار نظر شخصی خودداری گردد
42. اعمال ورفتارووضعيت ظاهری شما وتجهيزات وماشين آلات مورداستفاده نشانگر فرهنگ سازمانی واعتبار شرکت توزيع می باشد لذا می بايست هرفرد به سهم خوددرحفظ وارتقاءآن دراذهان عمومی کوشا باشد
43. هرفرد می بايست با اطلاعات کلی شبکه وتاسيسات توزيع آشنابوده ودرجهت يادگيری اطلاعات دقيقتراز آنها کوشا باشد مانند:مسيرخطوط ونام آنها-نام ايستگاهها ومحل آنهاوتعداد فيدرهای موجود-نام پستهای توزيع-سلسله مراتب مديريتی شرکت توزيع-نقاط مانوری موجود خطوط باهم و.......
44. افراد گروه درمقابل شبكه وتاسيسات توزيع مسئوليت پذيرودلسوزباشندوخودرا مالك انها بدانند مانند:كاردرخارج شيفت كاري-رفع عيب وگزارش موارد خطر ساز وحادثه آفرين مانند بازبودن درب تابلوها و.....
45. افراد به مسئله آموزش ويادگيري اهميت داده وهمواره در دورهاي اموزشي وايمني و....باعلاقه وانگيزه شركت نمايند
به اميد فردايی بهتر برای صنعت برق کشور

No comments:

Post a Comment