Tuesday, July 29, 2008

ساخت پستهای فشرده برای مناطق مسکونی

برای رفع مشکلات ناشی از فضای مورد نیاز برای پستها و سر و صدای ترانسفورماتورها که باعث بروز مزاحمت برای خانه ها و ساکنین مجاورمی شود، ساخت یک پست فشرده داخلی برای ولتاژهای حداکثر تا 170 kv در دست اقدام قرار گرفته است.
شرکت ABB موفق به ساخت یک پست داخلی شده است که فضای مورد نیاز آن، یک پنجم فضای مورد نیاز برای پستهای معمولی در فضای خارجی است.
کاهش 80 در صدی فضای مورد نیاز برای این نوع پستها، در مناطق متراکم اجازه هماهنگی ساختمان پست را با ساختمانهای اطراف می دهد. از زمین اطراف پست، بسته به شرایط می توان برای مقاصد گوناگون استفاده کرد. ساختمان پست داخلی مذکور، تجهیزات پست را از شرایط نامساعد جوی حفظ کرده و باعث کاهش سر و صدای ناشی از ترانسفورماتورها می گردد. همچنین ضریب ایمنی کارکنان و اشخاص افزایش می یابد. به علاوه از میدانهای الکترومغناطیسی، میزان موادومصالح مصرفی واثرات محیطی ناشی از سرویس ونگهداری تجهیزات کاسته خواهدشد.
به این ترتیب می توان پستها را در مناطق متراکم شهری و مسکونی نصب کرد که در نتیجه به علت نزدیکی پست به مصرف کنندگان، تلفات ناشی از انتقال انرژی، تا حد زیادی کاهش می یابد. به این ترتیب در طول عمر مفید پست، تا اندازه زیادی، از هزینه ها کاسته خواهد شد.
اخیراً شرکت Vasteras Elnat AB سوئد متقاضی ساخت یکی از این نوع پستها شده است. پست فشرده داخلی مذکور، جانشین یک پست قدیمی که در سال 1958 ساخته شده است خواهد گردید. در این پست، ولتاژ 130 kv به 10kv تبدیل شده و مرکز شرکت Vasteras را تغذیه خواهد کرد.
به این ترتیب یک پست روباز بزرگ با ظاهر نامناسب از بین رفته و یک پست داخلی کوچک جایگزین آن می شود. طبق برآورد شرکت Vasteras Elnat ، با احداث پست جدید، قطعیهای برق این شرکت کاهش خواهد یافت.

منبع : شرکت ABB
آدرس : www.abb.com

No comments: