Thursday, April 14, 2011

مانور مشترک آتش‌نشاني و شرکت برق شرق تهران

خبرگزاري آريا- براي ايجاد هماهنگي هر چه بيشتر ميان سازمان‌هاي ذيربط در اجراي عمليات نجات افراد ي که در آتش‌سوزي‌ها دچار برق گرفتگي مي‌شوند، مانور مشترکي اجرا شد.
به گزارش آريا، اين مانورکه در آن آتش‌نشانان ايستگاه‌هاي 57، 56 و 92 منطقه 3 عمليات سازمان آتش‌نشاني تهران، ماموران شرکت برق منطقه شرق تهران و ستاد بحران منطقه 4 شهرداري تهران شرکت داشتند در منطقه تهران پارس و خيابان اتحاد برگذار شد.
امير مهدياني معاون منطقه 3 عمليات سازمان آتش‌نشاني گفت: اين مانوربراي افزايش توان عملياتي آتش‌نشانان و ايجاد هماهنگي بيشتر همچنين آشنايي با حوادث ناشي ازبرق طبق سناريوي از پيش تعيين شده با موفقيت انجام شد.
وي افزود: آتش‌نشانان دراين مانور عمليات امداد و نجات را در آتش‌سوزي فرضي در مورد يکي از ماموران شرکت برق که هنگام کار بر روي بالابر در ارتفاع 5متري از سطح زمين دچار برق گرفتگي شده بود با موفقيت اجرا کردند.
آتش‌نشانان با بکارگيري تجهيزات ويژه خاموش کننده و ايمني و با رعايت اصول ايمني فرد برق گرفته را از ميان سبد بالابر به سطح زمين انتقال دادند تا به مرکز درماني اعزام شود.
به گزارش پايگاه خبري 125، مهدياني افزود: آتش‌نشانان همچنين عمليات خاموش کردن آتش‌سوزي فرضي در پست برق 20 کيلو ولتي را نيز با در نظر گرفتن خطرات برق فشار قوي انجام دادند.

سیم کشی نا ایمن برق، حادثه آفرید

سیم کشی نا ایمن برق باعث بروز اتصالی و ایجاد آتش‌سوزی در آشپزخانه تالار پذیرایی شد و آتش‌نشانان را به محل حادثه کشاند.
بنا به این گزارش ، رخداد این آتش‌سوزی ساعت 03/24 دقیقه بامداد امروز از طریق سامانه 125 به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران اعلام شد و این ستاد بی‌درنگ آتش‌نشانان ایستگاه 6 را به محل حادثه در تهرانپارس، خیابان 184 شرقی روانه کرد.
رمضان بشیریان فرمانده آتش‌نشانان گفت: آتش‌سوزی در اتاقکی به متراژ 12 متر مربع در پشت بام ساختمان این تالار که از آن به عنوان آشپزخانه استفاده می‌شد رخ داده بود که آتش‌نشانان با قطع کردن جریان برق و گاز ساختمان و استفاده از تجهیزات ایمنی و خاموش کننده آتش‌سوزی را خاموش و با هواکش‌های قوی دود را از محل خارج کردند.
این فرمانده آتش‌نشانی علت بروز آتش‌سوزی را ایجاد اتصالی در سیم‌های برق اعلام کرد.

فروشگاه لوازم منزل در میان شعله‌های آتش ناشی از بروز اتصالی در سیم‌های برق گرفتار و دچار خسارت مالی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125 رخداد این آتش‌سوزی ساعت 6:38 دقیقه بامداد امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد و در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 4 را به محل آتش‌سوزی در خیابان مصطفی خمینی، چهارراه سیروس اعزام کرد.
علیرضا صفی زاده فرمانده آتش‌نشانان در باره این حادثه گفت: آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات ایمنی و خاموش کننده آتش‌سوزی را کاملا خاموش کردند.
وی افزود: بروز اتصالی در سیم‌های برق علت بروز این آتش‌سوزی بوده است.

برق آنتن ، صاحبخانه را گرفت

۱۳۹۰ دوشنبه ۲۲ فروردین ساعت 11:51
مردی که برای نصب آنتن تلویزیون به پشت بام ساختمان رفته بود دچار برق گرفتگی و روانه بیمارستان شد.
به گزارش سرویس اجتماعی برنا،رخداد این حادثه را عصر دیروز شهروندان به سامانه 125 اطلاع رسانی کردند و در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 92 را به محل حادثه در تهرانپارس، خیابان زهدی، خیابان روشن روانه کرد.

به گفته علیرضا میر فتوحی فرمانده آتش‌نشانان، محل حادثه ساختمان چهار طبقه‌ای بود که مرد 32 ساله ائی روی پشت بام آن دچار برق گرفتگی شده بود.

وی افزود: آتش‌نشانان با همراه داشتن برانکارد سیار به پشت بام ساختمان رفتند و این شهروند را که در اثر برق گرفتگی آسیب دیده و زخمی شده و دچار خونریزی شده بود پس از انجام کمک‌های اولیه به پائین منتقل کردند و برای مداوا و اعزام به مرکز درمانی در اختیار امدادگران اورژانس قراردادند.

این فرمانده آتش‌نشانی گفت: در بررسی‌ها مشخص شد این شهروند برای نصب آنتن تلویزیون به پشت بام رفته و در حال انداختن کابل آنتن برای بردن بداخل واحد مسکونی بوده که سیم آنتن بر روی کابل برق می‌افتد و مرد را دچار برق گرفتگی می‌کند.