Tuesday, October 26, 2010

در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان دستگاه آموزشی مانور پست فشار قوی ساخته شد

دستگاه آموزشی مانور پست فشار قوی در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان طراحی و ساخته شد.
به نقل از ایسنا، دکتر رضا کی پور، مدیر مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این مطلب گفت: این دستگاه توسط شرکت فنی و مهندسی "ابتکار الکتریک قومس" که یکی از شرکتهای فناور مستقر در این مرکز است، طراحی و ساخت شده است.
وی در خصوص کاربرد این دستگاه آموزشی اضافه کرد: این دستگاه می‌تواند تابلوی فرمان مستقر در اتاق کنترل پست‌های فشار قوی را شبیه سازی کرده و به اپراتورهای پست‌های فشار قوی این امکان را بدهد تا مانورهای مختلفی مانند خروج خطوط، ترانس‌ها و ... را بدون قطع شدن واقعی تجهیزات پست و بدون اعمال خاموشی، انجام دهند.
کی پور در خصوص مزایای استفاده از این گونه تجهیزات آموزش مجازی افزود: صرفه‌جویی در هزینه و زمان، کاهش مخاطرات احتمالی و جلوگیری از آسیب‌های وارده به دستگاه‌ها و تجهیزات از مزایای کار با این شبیه ساز آموزشی است.
وی تاکید کرد: این دستگاه شبیه ساز آموزشی در مراکزی همچون شرکت‌های برق منطقه‌ای‌، دانشکده‌های مربوطه و گروه‌های آموزشی برق - قدرت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و همچنین شرکتهای بهره برداری اپراتوری و شرکتهای سازنده پست‌های برق کاربرد دارد.
گفتنی است در حال حاضر بالغ بر 25 شرکت و واحد صنعتی در مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم وفناوری دانشگاه سمنان مستقر بوده و با استفاده از پتانسیل‌های این مرکز به فعالیت‌های علمی - پژوهشی اشتغال دارند.
ایسنا

No comments: