Sunday, June 27, 2010

برق گرفتگي در پارك ها و فضاهاي سبز

هنگاميكه با خانواده خود به پارك ها ، ميادين و فضاهاي سبز مراجعه مي كنيد، هميشه مراقب كودكان خود باشيد تا به تيرهاي روشنايي و تابلوهاي برق دست نزنند ، هر چند مسئولين فني پارك، تلاش مي كنند كه اين تجهيزات در شرايط ايمن قرار داشته باشند ، ولي با اين حال توصيه مي گردد از تماس افراد بزرگسال و كودكان با تأ سيسات برق جلوگيري نماييد.

به اين خبر كه البته قديمي مي باشد توجه نماييد :
اتصالي برق در يکي از تير هاي روشنايي پارک لواسان باعث برق گرفتگي دو کودک شد.به گزارش روابط عمومي آتش نشاني تهران، با اعلام وقوع اين حادثه ساعت 06/23 يکشنبه ناجيان ايستگاه 503 به منظور اجراي عمليات امداد و نجات و جلوگيري از بروز حوادث احتمالي خود را به پارک لواسان در خيابان نامدار شهرک وليعصر رساندند.به گفته يکي از امدادگران دو کودک دختر و پسر که در پارک مشغول بازي بودند با نزديک شدن و لمس کردن اين تير چراغ روشنايي که اتصالي سيم هاي برق موجب برقدار شدن آن شده بود، ناگهان دچار شوک شدند و به زمين خوردند. شدت برق گرفتگي يکي از کودکان به نام فاطمه را با آسيب بيشتري روبه رو کرد و والدين وي پيش از رسيدن نيروهاي آتش نشاني او را به بيمارستان منتقل کردند اما براي کودک ديگر مشکل خاصي پيش نيامد.

لذا با توجه به بازي گوشي كودكان مخصوصاً در فضاهاي سبز بايد مراقبت ها دوچندان شده و شهروندان محترم بايد بدانند به دلايل مختلف ممكن است تابلوها و تيرهاي روشنايي داخل فضاهاي سبز برقدار شوند ، مخصوصاً در شرايط رطوبت و بارندگي ، لذا تأكيد مي گردد كه از تماس با تجهيزات برقي داخل پارك ها و فضاهاي سبز جلوگيري نماييد.
از طرف ديگر مسئولين فني پارك ها، ميادين و فضاهاي سبز بايد در بازرسي ها و نيز تعمير و نگهداري اين تأسيسات، كه در دسترس كودكان و خردسالان قرار دارد جديت به خرج داده ، تا امنيت اين تأسيسات تداوم داشته باشد.
همچنين در مراسم ها ، جشن ها و اعياد كه معمولاً ميادين و خيابان ها چراغاني مي گردند، بايد مراقبت بيشتري بعمل آورده تا هنگام سيم كشي ها ، اتصالات ناخواسته وشرايط ناايمن ايجاد نگردد.

No comments: